Jajko zapiekane w papryce

Informacja o korzystaniu z plików Cookies.

W celu realizacji usług ta strona zapisuje w urządzeniu użytkownika niewielkie informacje w postaci plików Cookies.

Dowiedz się więcej o plikach cookies.

Składniki (1 porcja)
  • 1 czerwona papryka
  • 2 jaja
  • 1 łyżka szczypiorku
  • sól i pieprz
Wartość odżywcza porcji
Energia179,7 kcal
Węglowodany10 g
Białko14,5 g
Tłuszcz10,4 g
Błonnik2,9 g

Świeża papryka składa się głównie z wody, pozostałą część stanowią węglowodany oraz niewielkie ilości białek i tłuszczy.

Warto wspomnieć, że 100 g czerwonej papryki dostarcza około 127,7 mg witaminy C, co sprawia, że warzywo te, jest jednym z najlepszych naturalnych źródeł kwasu askorbinowego. Uwaga! Zalecane dzienne spożycie (RDA) wynosi 80 mg.

Papryka jest bogata w przeciwutleniacze, szczególnie te z rodziny karotenoidów. W czerwonej papryce znajdziemy kapsantynę, w żółtej wiolaksantynę a w zielonej luteinę. Każdy z wymienionych wcześniej antyoksydantów ma korzystne właściwości zdrowotne.

Przygotowanie

Piekarnik rozgrzej do 200°C.

Paprykę umyj, przekrój na pół i usuń gniazdo nasienne.

Do każdej połówki papryki wbij jajko.

Tak przygotowaną paprykę ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Zapiekaj tak długo, aż białko się zetnie (około 20 minut).

Jajko oprósz świeżo zmielonym pieprzem, solą i szczypiorkiem.

Podawaj z kromką świeżego pieczywa, od razu po wyciągnięciu papryki z piekarnika.

Smacznego!

Kontakt

: 791704286

Napisz do mnie

62-040 Puszczykowo
Gajowa 2

Presscake
Presscake
Presscake
Presscake
Presscake