Jak nie przytyć w święta Bożego Narodzenia

Informacja o korzystaniu z plików Cookies.

W celu realizacji usług ta strona zapisuje w urządzeniu użytkownika niewielkie informacje w postaci plików Cookies.

Dowiedz się więcej o plikach cookies.

To pytanie nasuwa się nie tylko osobom będącym na diecie, dlatego w tym wpisie chciałabym dać Wam kilka wskazówek jak przetrwać okres świąteczny bez drastycznych skoków zawartości tkanki tłuszczowej.

1. Pamiętajcie, że święta trwają tylko 3 dni! To zbyt mało czasu, aby nasza waga diametralnie się zmieniła, oczywiście pod warunkiem, że zaczynamy ucztę w wigilię, a kończymy ją drugiego dnia świąt! Problem pojawi się, jeżeli już w okresie przed świątecznym zaczynamy pozwalać sobie na więcej, a wracamy na właściwy tor dopiero w nowym roku, najczęściej po święcie Trzech Króli.

2. Planowanie to podstawa! Warto starannie zaplanować ilość świątecznego jedzenia, najlepiej przygotować go tyle, aby do końca roku nie wyjadać resztek z wigilijnego stołu.

3. Bądź asertywny! Jeśli masz już dosyć jedzenia i wiesz, że kolejny kawałek źle wpłynie na twoje samopoczucie, to po prostu grzecznie odmów. Z pewnością żadna ciotka/babka śmiertelnie się na Ciebie nie obrazi.

4.Jedz małe porcje! Święta to wyjątkowy czas, dlatego nie chodzi o to, aby być niewolnikiem diety, jednak nie traktujmy tego okresu jak powód do rezygnacji ze zmiany nawyków żywieniowych. Pamiętajmy, że można spróbować wszystkich potraw wigilijnych, ale nie trzeba od razu się nimi objadać.

5.Uważaj na płynne kalorie, chodzi tutaj nie tylko o słodkie kompoty, ale również soki i napoje owocowe, napoje gazowane czy alkohol. Jedna szklanka coli to dodatkowe 100 kcal! Najlepszą alternatywą będzie oczywiście woda, ale możesz sięgnąć również po herbatki (bez cukru), szczególnie te, które pozytywnie wpływają na trawienie.

6.Nie jedz w pośpiechu! Przez to później odczuwamy sytość, a więc jesteśmy w stanie przyjąć nawet o 20% więcej jedzenia. Podobnie może działać oglądanie telewizji w trakcie posiłku.

7. Bądź aktywny! Nie koniecznie musi to być intensywny trening, jednak długi rodzinny spacer z pewnością dobrze Ci zrobi!

8. Nie podjadaj! Między posiłkami warto zachować 2-3-godzinne odstępy.

9. Ogranicz wieczorne podjadanie! Niestety badania pokazują, że kalorie spożyte bezpośrednio przed spaniem nie są dla nas łaskawe.

10. Odchudź świąteczne menu! Polskie święta składają się zazwyczaj z dań przesyconych tłuszczem i cukrem, dlatego warto zastosować kilka małych modyfikacji, aby ograniczyć ilość spożytych kalorii.

Ogranicz smażenie! Zamiast smażonego karpia w panierce, warto zaserwować rybę pieczoną lub grillowaną. Taka zmiana obróbki kulinarnej pomoże nam oszczędzić aż 400 kcal na jednej porcji. Sami przyznajcie, że to dużo! Jednak ten punkt tyczy się nie tylko ryb ale również pierogów, które często odgrzewane są na patelni z dodatkową ilością tłuszcz. Pierogi odgrzane na parze nie stracą na smaku, a my z pewnością poczujemy się lżej.

Używaj produktów pełnoziarnistych! Ten punkt doskonale sprawdzi się przy produkcji pierogów, zamiast standardowej mąki, użyjmy wariantu pełnoziarnistego, w którym jest nawet 3 razy więcej witamin i składników mineralnych! Dodatkowo pełnoziarniste ciasto będzie źródłem błonnika, który daje poczucie sytości, a tym samym wydłuża czas do kolejnego posiłku.

Majonez i śmietankę w wielu potrawach możemy zamienić na jogurt naturalny, ewentualnie grecki. Istnieje również inna alternatywa, którą jest lekki majonez z kalafiora, szybki i prosty do zrobienia w domu. Przepis tutaj.

Nie dosładzaj kompotu! Owoce suszone mają już wystarczającą ilość cukru w swoim składzie. I pamiętajcie, że miód to również cukry proste!

Makowiec czy kutia należą do jednych z najbardziej kalorycznych dań, dlatego warto z nich zrezygnować, albo chociaż ograniczyć ich ilość.

Kontakt

: 791704286

Napisz do mnie

62-040 Puszczykowo
Gajowa 2

Presscake
Presscake
Presscake
Presscake
Presscake