Wrzesień - sezonowe warzywa i owoce

Informacja o korzystaniu z plików Cookies.

W celu realizacji usług ta strona zapisuje w urządzeniu użytkownika niewielkie informacje w postaci plików Cookies.

Dowiedz się więcej o plikach cookies.

Wrzesień to miesiąc, który kojarzy się z zakończeniem wakacji i początkiem jesieni. W tym miesiącu natura ma nam nadal wiele do zaoferowania!

Aronia - małe, ciemne owoce, które stały się popularne wśród świadomych zdrowia konsumentów.Są uważane za jedno z najbogatszych źródeł przeciwutleniaczy, obfitują także w witaminę C. Aronia w smaku jest cierpka, dlatego głównie używa się jej do produkcji dżemów, soków i nalewek.

Gruszki – występują w wielu różnych odmianach. Owoce te są szczególnie bogate w kwas foliowy, witaminę C, miedź i potas. Są również dobrym źródłem polifenoli i błonnika pokarmowego (szczególnie jedzona ze skórką!).

Jabłka – chyba najbardziej popularny owoc w Polsce! Jabłka są bogate w błonnik, witaminę C i przeciwutleniacze (kwercetyna, katechiny czy kwas chlorogenowy). Są również bardzo sycące, biorąc pod uwagę ich niską liczbę kalorii. Badania pokazują, że jedzenie jabłek może mieć wiele korzyści zdrowotnych. Jabłka spożywane są zwykle na surowo, jednak mogą być również wykorzystywane do produkcji musów czy soków.

Pigwa – ma kwaśny i cierpki smak, dlatego nie jest spożywana na surowo, ale wykorzystywana do produkcji konfitur, syropów czy nalewek. W składzie znajdziemy witaminę C, PP, B1, B2, a także składniki mineralne takie jak wapń, potas, siarkę.

Rokitnik – niestety owoc trochę zapomniany, a szkoda, ponieważ dzięki wysokiej zawartości witaminy C, może korzystnie wpływać na naszą odporność. W rokitniku znajdziemy także kwasy organiczne, flawonoidy oraz wapń, magnez, witaminę E. Owoc ten używany jest do produkcji soków, konfitur i syropów. W sprzedaży znajdziemy również olej z rokitnika.

Śliwki – węgierki, to chyba najbardziej znana odmiana śliwek. Owoce te można jeść w formie surowej, choć popularne również są w formie suszonej. Ze śliwek można zrobić znakomite powidła, polecam takie z dodatkiem kakao, przepis z pewnością w tym roku pojawi się na stronie. Śliwki są źródłem błonnika, a także witaminy C oraz potasu.

Winogrona – Uprawiane od tysięcy lat, a najczęściej wykorzystywane do produkcji wina. Istnieje wiele rodzajów winogron. Owoce te rosną w skupiskach i występują również w odmianach bezpestkowych. Winogrona są uprawiane w klimacie umiarkowanym na całym świecie, w tym w Europie Południowej, Afryce, Australii oraz Ameryce Północnej i Południowej. Owoce te oferują wiele korzyści zdrowotnych ze względu na wysoką zawartość składników odżywczych i przeciwutleniaczy.

Żurawina – Ze względu na kwaśny smak żurawinę rzadko spożywa się na surowo.W rzeczywistości jest ona najczęściej spożywana jako sok, który zwykle jest słodzony i mieszany z innymi sokami owocowymi. Inne produkty na bazie żurawiny obejmują sosy, suszoną żurawinę oraz proszki i ekstrakty stosowane w suplementach. Żurawina jest bogata w różne zdrowe witaminy i związki roślinne, z których niektóre okazały się skuteczne przeciwko infekcjom dróg moczowych.

Burak ćwikłowy – cechuje go duża zawartość błonnika pokarmowego, w jego składzie znajdziemy także witaminy z grupy B, witaminę C czy potas. Jako warzywo chyba najbardziej znany jest ze swojego udziału w barszczu czerwonym.

Dynia – Pochodzi z Ameryki Północnej i jest szczególnie popularna w Halloween. Choć zazwyczaj postrzegana jest jako warzywo, dynia to tak naprawdę owoc. Dynia jest bogata w witaminy i składniki mineralne, a jednocześnie ma mało kalorii. Jest także doskonałym źródłem beta-karotenu, karotenoidu, który w naszym organizmie jest przekształcany w witaminę A.

Jarmuż – zdecydowanie wyróżnia się na tle innych kapustnych. Obfituje w składniki odżywcze takie jak witamina C, PP, szereg witamin z grupy B, a także potas, wapń, żelazo czy magnez. W jarmużu znajduje się wiele silnych przeciwutleniaczy, w tym kwercetyna i kaempferol, które mają korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Papryka – to roślina należąca do rodziny psiankowatych. Jest niskokaloryczna i wyjątkowo bogata w witaminę C i inne przeciwutleniacze, co czyni ją doskonałym dodatkiem zdrowej diety. Papryka występuje w różnych kolorach, takich jak czerwony, żółty, pomarańczowy i zielony. Żółte papryki są np. doskonałym źródłem luteiny, która ma korzystny wpływ na narząd wzroku. Papryka dostępna jest również w formie suszonej i sproszkowanej, a więc służy jako przyprawa.

Kontakt

: 791704286

Napisz do mnie

62-040 Puszczykowo
Gajowa 2

Presscake
Presscake
Presscake
Presscake
Presscake