Figi - właściwości i wartości odżywcze

Informacja o korzystaniu z plików Cookies.

W celu realizacji usług ta strona zapisuje w urządzeniu użytkownika niewielkie informacje w postaci plików Cookies.

Dowiedz się więcej o plikach cookies.

Figi od wieków są popularne na całym świecie. Są nie tylko smaczne, ale i pożywne. Ostatnie badania wykazały, że mogą być one pomocne w leczeniu wielu problemów od cukrzycy po egzemę.

Jedna duża, świeża figa ma tylko 52 kalorie. Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy, a zarazem trudno Ci rezygnować ze słodkiego smaku, to świeże figi są doskonałym zamiennikiem niezdrowych przekąsek (oczywiście z umiarem). Z kolei garść suszonych fig, to aż 250 kcal, dlatego lepiej zachować ostrożność z ich ilością, szczególnie na dietach redukujących.

Oczywiście zarówno figi świeże, jak i suszone mają wiele korzyści zdrowotnych! Chociaż diabetycy powinni unikać, zwłaszcza tych ostatnich, ze względu na wysoką zawartość węglowodanów prostych.

Jedna świeża figa zawiera 2 g błonnika, natomiast garść suszonych fig aż 10 g. Błonnik może pomóc złagodzić zaparcia i utrzymać uczucie sytości na dłużej. Może także pomóc obniżyć poziom cholesterolu i kontrolować poziom glukozy we krwi.

Figi są dobrym źródłem wapnia, który odgrywa ważną rolę w profilaktyce osteoporozy. Obfitują w potas, który ma nieoceniony wpływ na organizm człowieka, w tym na regulacje ciśnienia tętniczego. Ponadto figi w swoim składzie zawierają magnez, składnik mineralny, który jest ważnym regulatorem układu nerwowego. To nie wszystko! W figach znajdziemy również antyoksydanty, które odgrywają bardzo dużą rolę w walce z wolnymi rodnikami.

Zdrowe są nie tylko owoce tego krzewu. Niektóre dowody sugerują również, że liście krzewu figowego mogą pomóc w łagodzeniu objawów cukrzycy. Oczywiście na tę chwilę potrzeba większej ilości badań.

Jak spożywać figi? Świeże nadają się do produkcji przetworów takich jak dżemy czy konfitury, ale także wspaniale komponują się w sałatkach. Pasują także do serów i włoskich wędlin. Suszone owoce mogą służyć jako dodatek do owsianek, jaglanek czy ryżanek.

A Ty? Czy teraz rozważysz dodanie fig do listy zakupów?

Kontakt

: 791704286

Napisz do mnie

62-040 Puszczykowo
Gajowa 2

Presscake
Presscake
Presscake
Presscake
Presscake