Żurawina - właściwości i wartości odżywcze

Informacja o korzystaniu z plików Cookies.

W celu realizacji usług ta strona zapisuje w urządzeniu użytkownika niewielkie informacje w postaci plików Cookies.

Dowiedz się więcej o plikach cookies.

Ze względu na bardzo kwaśny smak, żurawinę rzadko spożywa się na surowo. Zazwyczaj owoce te wykorzystywane są w postaci soku, sosów czy w formie suszonej.

Żurawina jest źródłem błonnika rozpuszczalnego, który korzystnie wpływa na prace jelit, rozwój mikrobioty jelitowej, a także wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi. W tym miejscu warto zaznaczyć, że świeże owoce mają znacznie więcej błonnika niż sok.

Żurawina zawiera spore ilości witaminy C, która oprócz tego, że jest antyoksydantem, to także korzystnie wpływa na odporność organizmu oraz syntezę kolagenu.

Inne antyoksydanty zawarte w żurawinie to m.in. kwercetyna, mirycetyna czy proantocyjanidyny typu A. Ta ostatnia grupa związków uniemożliwia adhezję bakterii do komórek nabłonka dróg moczowych, co może być pomocne w zapobieganiu infekcji układu moczowego.

Kontakt

: 791704286

Napisz do mnie

62-040 Puszczykowo
Gajowa 2

Presscake
Presscake
Presscake
Presscake
Presscake